سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 فروردین 31 جمعه April 19, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1400/10/18 13:25

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا

فدراسیون فوتبال در مقابل تهدید به تعلیق فیفا به رای دیوان عدالت اداری استناد کرده است در حالی که نماینده مجلس می‌گوید این رای دیوان عدالت قانون نبوده و قابل نقض است.

 

 

 


به گزارش خبرنگار مهر، باوجود ضرب‌الاجل فیفا برای حل موضوع بند ۱ اساسنامه فدراسیون فوتبال، این مشکل همچنان پابرجاست و مجلس شورای اسلامی هنوز این اساسنامه را تایید نکرده است.

فیفا تاکید دارد که فدراسیون فوتبال ایران باید نهاد غیر دولتی باشد؛ در غیر این صورت تعلیق در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

گفته می‌شود «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا هم در هفته‌های آینده به ایران سفر می‌کند تا پیگیر تایید اساسنامه فدراسیون و اطمینان از «غیر دولتی» بودن آن بشود.

در این میان ظاهراً مجلس قصد ندارد به این زودی غیر دولتی بودن فدراسیون را تصویب کند و چالش‌های جدی با فدراسیون فوتبال بر سر این بحث وجود دارد؛ موضوعی که از مناظره احسان قاضی زاده هاشمی به عنوان نماینده مجلس و غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال کاملاً مشخص است.

رفیعی: معتقدیم فدراسیون غیر دولتی است

غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: از سال ۱۳۸۶ که بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح شد، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری که در ۳۲ ماده بود را در مورد فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند و اساسنامه خاص منطبق با الزامات خاص آن زمان فیفا نوشتند. از آن زمان از اساسنامه آماتوری استفاده نکرده‌ایم.

رفیعی با بیان اینکه اسفندماه آخرین مهلت فیفا به فدراسیون ایران برای تغییر اساسنامه است، تاکید کرد: این فرصت تا اسفند ماه بوده است ولی از نظر ما به عنوان فدراسیون با توجه به آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و یکسری دلایل دیگر معتقدیم که به تعهدمان عمل کردیم و معتقدیم غیر دولتی هستیم.

وی تصریح کرد: چیزی که به مجلس رفته است در مورد فدراسیون‌های آماتور است. از مجلس خواستیم برای محکم کاری و اینکه بهانه و ابهامی ایجاد نشود، اقدامی انجام بدهند و یا اصلاحیه‌ای بر فهرست نهادها بزنند. ما که نمی‌توانیم تعیین تکلیف کنیم.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال از همراهی وزارت ورزش برای حل مشکل اساسنامه خبر داد و گفت: نظر وزارت ورزش هم همین است. باید دید با نامه‌ای که سه، چهار روز پیش -به مجلس- فرستاده شده است چه تصمیمی گرفته می‌شود.

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا


قاضی زاده هاشمی: رای دیوان عدالت قانون نیست و قابل نقض است!

در واکنش به اظهارات رفیعی، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس گفت: رای وحدت رویه دیوان عدالت را گرفته‌اند که این قانون نیست چون رئیس قوه قضائیه می‌تواند آن را نقض کند ولی حل کننده موقت مشکل آقایان است.

وی در خصوص اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود دولت لایحه‌ای را به مجلس فرستاده است، تصریح کرد: نامه‌ای که آقای سلطانی فر (وزیر سابق ورزش) فرستاد حکم لایحه ندارد و فقط یک نامه است. لایحه یعنی مصوب هیات وزیران باشد در حالی که آنها یک نامه دو امضایی را فرستاده‌اند. دولت جدید باید آن را به عنوان لایحه ارسال کند چون در حال حاضر این نامه را به عنوان لایحه به رسمیت نمی‌شناسیم.

نماینده مجلس با اشاره به پروسه طولانی مدت تصویب اساسنامه در مجلس خاطرنشان کرد: لایحه در دستور کار کمیسیون تخصصی و صحن علنی قرار می‌گیرد و بعد هم تایید شورای نگهبان را خواهد داشت. ما نظرات زیادی از شورای نگهبان راجع به اساسنامه فدراسیون‌ها داریم. هنوز کمیته ملی المپیک ما قانون اساسنامه ندارد. کمیته پارالمپیک اساسنامه دارد که آن را خودمان انجام دادیم. اساسنامه و ساختار وزارت ورزش را هم اواخر مجلس قبل تصویب قانونی کردیم. در مجلس یک یا دو نماینده تصمیم نمی‌گیرند و یک فرایند دارد.

قاضی زاده افزود: وزارت ورزش که راجع به اساسنامه مذاکره کرد، در یک مقطع نامه تهدید به تعلیق در دوره فدراسیون قبل صادر شد که ظرف یک ماه باعث تایید و برگزاری مجوز انتخابات شد. در آنجا هم مجلس تلاش کرد.

وی گفت: فدراسیون فوتبال حداقل ظرف ۸ ماه دو بار کمک سنگین از دولت گرفته است. بخشی را برای بدهی ویلموتس پرداخته‌اند و بخشی را خرج آماده سازی جام جهانی کرده‌اند. آیا نباید تبیین شود که اگر صرفاً یک شرکت خصوصی بشوند، باید قانون تجارت را تغییر بدهیم؟ شما می‌خواهید مدل جدیدی را ایجاد کنید که هیچ کجای نظام حقوقی ما نیست. همه قوانین را باید بزنید به استثنای فدراسیون فوتبال. باید ۲۲ قانون را تغییر بدهیم نه یک قانون را!

رفیعی: مثل پارالمپیک اساسنامه فوتبال را تصویب کنید

رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در بخشی از مناظره خود با قاضی زاده هاشمی که در برنامه «ورزش و مردم» انجام شد، گفت: فدراسیون یک موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی است. آنچه که از قاضی زاده و همکاران انتظار داریم همین است. همانطور که اساسنامه پارالمپیک تصویب کردید، اساسنامه فدراسیون فوتبال را هم تصویب کنید. از شما به عنوان یکی از نمایندگان مجلس استدعا داریم. همه قوانین که نباید بر اساس لایحه باشد. مجلس خودش هم اقدام به وضع قانون می‌کند. از شما می‌خواهیم کنار فوتبال مملکت باشید و مشکل ما را حل کنید.

قاضی زاده در پاسخ گفت: دلیلش این است که تعهد را دولت داده است. وقتی دولت نظام حقوقی را تبیین کرده است، معتقدیم این مذاکره درست نیست. حرف ما این است. حتی مجامع فدراسیون‌ها را با کشورهای اطراف مقایسه کردیم. یک مطالعه تطبیقی کنید. حرف‌هایی که هیچ کجای دنیا زده نمی‌شود در ایران زده می‌شود.

استناد فدراسیون به رای وحدت رویه: این رای برای ما معتبر است

رفیعی در ادامه تاکید کرد: در اساسنامه آماتوری وزیر ورزش حق داشت رئیس فدراسیون را عزل کند. همان باعث شد اساسنامه جدید در سال ۱۳۸۶ جایگزین شود. از سال ۱۳۸۶ تا الان که چند دولت عوض شده است ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال با ماده یک اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتور که آخرین ورژن آن در سال ۱۴۰۰ تصویب شده، همین است یعنی کلمه عمومی غیر دولتی و کلمه غیر دولتی.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است و بالای آن نوشته شده است قوه قضائیه. ما که در دیوان عدالت اداری شکایت نکردیم. کسان دیگری از فدراسیون در دیوان شکایت کرده‌اند و این دیوان گفته است فدراسیون از شمول دستگاه‌های اجرایی ماده ۳ و ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری خارج است. می‌دانیم وقتی رای وحدت رویه صادر می‌شود تا وقتی که مجلس خلاف آن را تصویب نکند و رئیس قوه قضائیه رای دیگری ندهد، معتبر است. ما به عنوان موکلان وکلایمان در مجلس این مطالبه، استدعا، توقع را داریم...

کل فدراسیون‌های ورزشی آماتور هستند

قاضی زاده در پاسخ به صحبت‌های مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: این رای (رای وحدت رویه) حل کننده مشکل فعلی شما با فیفا خواهد بود اما بروید سئوال کنید که چرا خود کمیسیون‌های تخصصی دولت حاضر نشدند این مجموعه مذاکره معاون وزیر -ورزش- را در قالب لایحه به مجلس بدهند. شما می‌گویید با یک جمله حل می‌شود ما می‌گوییم نمی‌شود. شما می‌گویید یک «موسسه» ما می‌گوییم «نهاد عمومی غیر دولتی» که بر آن تصریح شده است. در فهرست عناوین به این موضوع تصریح شده است.

وی تاکید کرد: راجع به آماتور و حرفه‌ای بودن فدراسیون‌ها هم بحث دیگری داریم. کل فدراسیون‌های ما به عنوان آماتور مصطلح شده است. ۵۳ فدراسیون ما آماتور هستند.


رفیعی: راه حل موقت ما را هم خراب می‌کنید!

در این هنگام مناظره مشاور حقوقی فدراسیون و نماینده مجلس به این شکل پیش رفت:

رفیعی: ما -آماتور- نیستیم. این را نگویید. این راه حل موقت ما را هم خراب می‌کنید.

قاضی زاده: اگر راه قانونی دیگری دارید، بیاورید.

رفیعی: همان رای دیوان عدالت را داریم.

قاضی زاده: ما می‌گوییم حل مسئله الزاماً این نیست بلکه موضوع دوستان را نه تنها حل نمی‌کند بلکه مدعیان و شاکیان فدراسیون را در آینده در نظام حقوقی کشورمان نه ده‌ها برابر بلکه صدها برابر خواهد کرد.

رفیعی: مشکل ما را فقط مجلس می‌تواند حل کند.

دو راه حل برای فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس

در ادامه این بحث، قاضی زاده هاشمی با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌خواهم بگویم دوستان نوک بینی خود را می‌بینند. آنها افق دوردست را نمی‌بینند چون مشکل حل نمی‌شود. این مشکل به خاطر سیگنال‌هایی است که در پی قانون منع به کارگیری بازنشستگان و ترک نکردن پست یا پاسخگو نبودن در قبال دریافت پول و پاسخگو نبودن در سازمان بازرسی و دادگاه داده شده است. استدلال آنها این بود که گفتند این مشکل را حل کنیم تا بقیه درست شود. حل که نمی‌شود هیچ بلکه مشکلات صد برابر می‌شود. با مدلی که دوستان پیشنهاد می‌دهند ده‌ها مدعی برای خود عنوان فدراسیون پیدا می‌شود.

نماینده مجلس تاکید کرد: مشکل با استناد به رای دیوان به صورت موقت حل خواهد شد. خودشان هم اشاره کردند. برای بلندمدت باید دو کار صورت بگیرد. (قاضی زاده فرصت نیافت این دو راهکار را ارائه بدهد)

بحث بر سر آماتور بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال که تلاش داشت قاضی زاده هاشمی را در بحث اساسنامه قانع کند، گفت: این جلسه و برنامه برای این است که نشان بدهیم فدراسیون فوتبال و مجلس در کنار هم هستند تا فوتبال تعطیل نشود و لا غیر. اینکه چطور این اتفاق می‌افتد را مجلس اختیار دارد. مسئله ما این است که معتقدیم جزو فدراسیون‌های آماتور نیستیم.

قاضی زاده در واکنش گفت: اساسنامه سال ۸۶ تصویب نشده است و اصالت ندارد.

رفیعی تاکید کرد: یکی از دلایلی که فیفا تاکید دارد همین است که اساسنامه شما باید توسط مجمع فدراسیون خودتان تصویب شود. خدا پدر سلطانی فر (وزیر سابق ورزش) را بیامرزد. راه و نظری که سلطانی فر داده است… اگر آقای سجادی وزیر ورزش را نماینده دولت بدانیم چیزی که به مجلس اعلام کردند همین است که ما نهاد غیر دولتی هستیم.

در این هنگام قاضی زاده به نامه وزیر ورزش به مجلس اشاره و تصریح کرد: وزیر ورزش سه روز پیش نامه زده است؛ چرا؟ دلیل ندارد نامه بزند. حرف‌های شما تناقض دارد.

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا
دیدار اینفانتینو رئیس فیفا با عزیزی خادم رئیس فدراسیون ایران

دولت به صدها نهاد خصوصی و غیر دولتی کمک می‌کند

این مناظره با چالش طرفین ادامه یافت. رفیعی گفت: ما اینجا نشسته‌ایم که بگوییم دیوان عدالت اداری این رای را داد و ماده ۱ و ۵ قانون خدمات کشوری چه چیزی گفته است؟ اینجا هستیم که بگوییم دولت قبلی که بنده هم عضوشان نبودم کار خوبی کرد. فیفا می‌گوید وزیر ورزش نباید حق برکناری و عزل یا تعیین سرپرست فدراسیون فوتبال را داشته باشد. ما می‌خواهیم بگوییم خیر؟

رفیعی ادامه داد: عضویت در فیفا اجباری نیست. فیفا می‌گوید اگر در قالب دستگاه اجرایی باشید، همه چیز باید تابع دستگاه اجرایی باشد. اینکه دولت به فوتبال کمک می‌کند، به جز فدراسیون فوتبال و ورزش به بالای یکصد نهاد غیر دولتی و خصوصی از بودجه مملکت میلیاردها تومان کمک می‌کند. اینکه کمک می‌کند ماهیت حقوقی آنها را تغییر نمی‌دهد. در قانون آمده است که تمام اینها که کمک می‌گیرند باید بگویند این کمک را کجا هزینه می‌کنند. فدراسیون تابع قوانین کشور است.

از خط قرمز فیفا تا مذاکره معاون وزیر ورزش با فیفا

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: از فردا همکاران ایشان (نمایندگان مجلس) بگویند رای دیوان را هم قبول نداریم. آقایان می‌خواهند بگویند این تعهدات را نمی‌پذیریم. اتفاقاً سلطانی فر هم با کمک مجلس این کار را کرده است. خدا را شاهد می‌گیرم ماده ۱ و ۸۶ اساسنامه حرف آخر و «مرغ یک پا دارد» فیفا بوده است. ماده ۱ و ۸۶ اساسنامه خط قرمز فیفا است. بگویید این را قبول نداریم. می‌خواهید به مردم بگویید توپ در زمین ما است؟

قاضی زاده هاشمی در واکنش به این ادعای رفیعی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم توپ در زمین چه کسی است معتقدم در این شرایط توپی وجود ندارد. چرا معاون وزیر ورزش باید کل مذاکرات را با فیفا انجام بدهد؟ مگر فدراسیون مجمع ندارد و یا نباید در جلسه باشند؟ چرا کارشناسان فیفا با وزارت مذاکره کردند؟

وزارت ورزش برای فیفا خوراک تامین کرد

ادامه مناظره طرفین به این شکل دنبال شد:

رفیعی: زمانی که فیفا به فوتبال مملکت آمده بود بحث تعلیق بوده است؛ کما اینکه زمان احمدی نژاد، آقای دادکان توسط محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی برکنار و فوتبالمان تعلیق شد.

قاضی زاده: فوتبال ما که تعلیق نبود. پارسال تعلیق نبودیم. می‌خواهم بگویم حرف‌ها تناقض دارد.

رفیعی: پارسال تصمیم عاقلانه‌ای گرفتند. سجادی قبول دارد که وزیر نباید رئیس فدراسیون را عزل کند و نباید -فدراسیون فوتبال را- دستگاه اجرایی تلقی کنند. این کار خوبی است. مذاکره کردند به این خاطر که فیفا نامه زده و تصمیم‌گیری در اختیار قوای سه‌گانه کشور است. خطاب نامه فیفا به آقای نبی (دبیر وقت فدراسیون فوتبال) بود. آقای نبی و براتی خون دل خوردند. فیفا می‌گوید فوتبال ایران برای اینکه عضو من باشید باید این الزامات را رعایت کنید و تعیین مشکلات در توان شما نیست.

قاضی زاده: صحبت‌هایشان تناقض و تعارض زیادی دارد. وزارت ورزش تصمیم ساز نبوده است نه در داخل نه در خارج. حرف ما راجع به عملکرد وزارت ورزش است که هم چالش ایجاد کرده و به فیفا اعلام کرده تصمیم گیر است در حالی که این‌طور نیست و فدراسیون ذیل خودش را هم زیر سئوال برده است. وزارت برای مرجع خارجی خوراک تامین کرده است تا فشار بیاورد.

رفیعی: موافق نیستم.

قاضی زاده: مصالح فوتبال و مردم کشورمان را رعایت می‌کنیم و حامی فوتبال ملی هستیم. خیلی جاها هم رعایت کردیم. اینکه بخواهیم توپی را درست کنیم و در زمین بیاندازیم، این‌طور نیست. درک مجلس از ورزش از وزارت ورزش هم بیشتر خواهد بود. حتی اگر کمک‌هایی که می‌گیرند بدون نظارت باشد باید ۲۲ قانون… حل مسئله در آن نکته رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا / خبرگزاری مهر

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها : 
صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni