سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 فروردین 28 سه شنبه April 16, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1400/04/21 14:57

مجلس به دنبال تسهیل وام ازدواج/ میزان نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بسیار کم است

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروز نیازمند یک کار عمیق فرهنگی در زمینه ازدواج موفق در بین نسل جوان هستیم، گفت: مجلس به دنبال تسهیل وام ازدواج است و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران 20 شبکه 5 سیما درباره قوانین مجلس در زمینه تسهیل ازدواج، گفت: امروز ابتدا باید ببینیم که واقعیت آماری جامعه کشور ما در عرصه کشور چیست!، بنده فکر می‌کنم که پیشران توسعه آینده کشورما جوانان عزیز هستند؛ متولدین دهه‌هایی که ضرورت دارد توجه ویژه و برجسته ای به آنها شود و این یک ضرورت قطعی است.

سن ازدواج به عدد 40 سال رسیده است

وی با ارائه آمار جمعیت جوانان در سن ازدواج در کشور، ادامه داد: اگر ما سن ازدواج را از سن 18 سال براساس آمار و پیش بینی ها در نظر بگیریم، این عدد قبلا تا 35 سال بود، ولی امروز این عدد به 40 چسبندگی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عدد قریب به 10 میلیون نفر است؛ ما 9 میلیون و 800 هزار نفر جوان در سن ازدواج داریم که 5 میلیون و 373 هزار نفر از آنها را آقایان و بقیه آن یعنی حدود 4 میلیون و پانصدهزار نفر از آنان را خانم‌ها تشکیل می دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه علاوه بر این جمعیت دیگری داریم که میانگین سن آنها از 40 تا 45 سال و چسبندگی به عدد  50 سال است اما هنوز مجرد هستند، گفت: این عدد یک میلیون و 810 هزار نفر در کشورماست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین یک عدد داریم که نشان دهنده افراد تجرد قطعی است، یعنی زمانی که فردی سن 50 سال را رد می کند و  ازدواج نکرده از نظر پارامترهای اقتصادی، مالی، شغلی و یا مسائل شخصی، عاطفی و فردی، ما به این موضوع نام تجرد قطعی میگذاریم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ما با 1 میلیون و 800 هزار نفر که در آستانه تجرد قطعی هستند مواجهه هستیم، گفت: از افراد بالای 50 سال هم که مجرد بوده و تا به حال ازدواج نکردند جمعیتی در حدود 220 هزار نفره وجود دارد.

وی افزود: البته امیدواریم که این 1 میلیون و 810 هزار نفر که در آستانه تجرد قطعی هستند بین سن 43 سال تا 50 سال ازدواج کنند.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه 1400 ادامه داد: جمعیتی هم در حدود 9 میلیون و 800 هزار نفری که در سن ازدواج قرار دارند، بنابراین ما یک جمعیت گسترده ای داریم که این عزیزان ازدواج نکردند و در سن ازدواج و در آستانه تجرد قطعی و یا به تجرد قطعی رسیدند که این مهم، آثار مختلف اجتماعی دارد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم ازدواج را تسهیل کنیم مؤلفه‌هایی وجود دارد که این مؤلفه‌ها برای همه روشن است، شاید مهمترین مولفه اشتغال باشد.

وی افزود: نرخ بیکاری دانشگاهیان، فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر و افرادی که تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند، متغیر است و میانگین آن از 12 و 14 به صورت عمومی است.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاهیان این عدد را 25 تا 30 درصد یا بیشتر اعلام کرده اند و بعضاً تا 40 درصد هم عنوان می‌شود. بنده قصد ارائه آمار ندارم، اما این نرخ ها قابل توجه و تامل است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در حال حاضر همه جوانان کشور می‌گویند که شغل ما کجاست و چه بستری فراهم است؟ نمیخواهم بگویم که شغل و کار را باید از چه کسی بخواهند بلکه بحثم این است که باید بستر اشتغال در جامعه فراهم شود، البته موضوع مسکن و موضوعات دیگری هم در بحث ازدواج مطرح است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌هایی تشویقی ازدواج اشاره کرد و گفت: ما قبل از این هم طرح‌هایی را پیرامون موضوع ازدواج داشتیم که شاید مطلع آن موضوع ازدواج دانشجویی بوده باشد که نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار کننده این امر بود.

امروز نیازمند یک کار عمیق فرهنگی برای نسل جوان خود هستیم

وی تصریح کرد: برگزاری طرح‌هایی همچون ازدواج دانشجویی و طرح‌هایاین چنینی که اقشار مختلف غیر از حوزه دانشجویی را در بر میگیردمی‌تواند در فرهنگ سازی ازدواج موثر باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: امروز ما نیازمند یک کار عمیق فرهنگی برای نسل جوان خود هستیم تا بتوانند یک گزینش خوب، انتخاب خوب ،مشاوره خوب و مشورت دهی خوب داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی تشریح کرد: برای مثال برخی از جوانان ما ممکن است مشکلات خانوادگی داشته باشند، افرادی باید بتوانند نقش جانشین اولیایآن جوان را پیدا کنند و یا افرادی که بتوانند راهبرد مناسبی به آنها ارائه دهند؛ ضمن اینکه این مشورت ها باید هم فکری، هم شغلی و هم اجتماعی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های ازدواج، گفت: با بررسی که بر روی موضوع ازدواج دانشجویی داشتم به این نتیجه رسیدم که میزان نرخ طلاقی که ما در طرح ازدواج دانشجویی شاهد بودیم بسیار کم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پایین بودن نرخ طلاق در ازدواج دانشجویی را نسات گرفته از رکن اصلی مشاوره و یک پدیده شناختی دانست.

قاضی زاده هاشمی در تشریح عنصر شناخت پیش از ازدواج، گفت: اگر یک اقدام شناختی انجام شود که توام با بحث هم کفوی و توام با شناخت توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شاخص‌های خانواده طرفین باشد و حتی رشته های تحصیلی،گروه‌های شغلی، حوزه‌های مختلف اجتماعی و شهرستان هایی که میتوانند با هم مقداری قرابت های فرهنگی قومیتی و کلامی داشته باشند طبعاً شاهد این نخواهیم بود که اختلافات تشدید شود.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تصریح کرد: این امر نیازمند طی کردن مسیری است که بر اساس آموزش‌های شناختی و روشی دانش آموز  وقتی به مقاطع متوسطه و یا از سن بلوغ تا 18 سالگی می‌رسد این مراحل طی شود و آموزش های اجتماعی، عمومی و نهاد ساز برای نهاد خانواده به او داده شود و این در بستر تعلیم و تربیت قالب های مختلفی دارد و این قالب های مختلف نیازمند طراحی‌های مختلف است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: باتوجه به شرایط اجتماعی کشورما هویت فرهنگی، هویت اخلاقی، هویت دینی و هویت‌های دیگر سرلوحه همه موضوعات شده است؛ ما جامعه ای کاملاً مذهبی، دینی و روش مندی را داریم.

وی ادامه داد: در ابتدا باید ببینیم که مولفه‌های حوزه آموزش ما بر چه مبنایی است در ابتدای سخنانم به این موضوع اشاره کردم که مقدمه ازدواج را در شرایط فعلی اشتغال می دانم.

افزایش رقم  وام ازدواج در بودجه 1400

عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در مجلس دو اقدام انجام دادیم که برخی می‌گویند این کارها کافی نیست و درست هم می‌گویند، شاید واقعا این کارها کافی نباشد؛ اما در ابتدا تسهیلات اشتغال را توسعه مند کردیم و دیگری هم تسهیلات ازدواج را، من دو دوره در مجلس حضور دارم، ما امسال تسهیلات ازدواج را به عدد 70 میلیون تومان و در کنار چند مشوق قرار دادیم .

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: رقم 50 میلیون را به 70 میلیون رساندیم و گفتیم اگر سن ازدواج برای آقایان 25 سال باشد و دختر خانم ها 23 سال باشد ما این عدد 70 میلیون را برای هریک از زوجین به 100 میلیون می‌رسانیم، یعنی اگر در سن زیر 25 و 23 سال یک زوج باهم ازدواج کنند ما 200 میلیون تومان تسهیلات ازدواج خواهیم داد و اگر سن زوج بالاتر از این سن بود 70 میلیون تومان برای هریک از زوجین یعنی رقمی در حدود 140 میلیون تومان اختصاص خواهیم داد.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در توضیح تضامین این وام ها نیز گفت: هرجا که می‌رفتم می‌گفتند با این تضامینی که وجود دارد ما چگونه می‌توانیم وام بگیریم؟ ما این را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم. آقای کمیجانی که الان در سمت رئیس کل بانک مرکزی قرار دارند زمانی که قائم مقام بود در کمیسیون تلفیق بودجه حضور یافت و جلسه مفصلی با او داشتیم به او گفتم که چرا شما درباره تضامین آنقدر سختگیرانه عمل می‌کنید که 3 ضامن کارمند حضور داشته باشند نهایت ما این تضامین را به یک ضامن و سفته تبدیل کردیم.

وی با تشریح وام فروشی ها ادامه داد: در سال 99 وام های 50 میلیونی بین 5 تا 10 میلیون تومن خرید و فروش می شد؛ این وام قرض الحسنه است و این اتفاق خوبی نیست که فضا و تضامین آنقدر سخت باشد که افراد در نوبت قرار بگیرند و بعد هم شاهد وام فروشی شویم این وام فروشی‌ها باعث شد که مجلس در تلفیق بودجه سال 1400 به صورت جدی وارد شود.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه در مجلس افزود: بسیاری گفتند که ما افراد زیادی را پشت صف وام ازدواج داریم ما در جواب گفتیم شما به جای این تسهیلات قرض الحسنه ای که به کارکنان بانک های خودت میدهید بخشی از این را در تسهیلات ازدواج جوانان قرار بده، اصلا چند درصد تسهیلات قرض الحسنه متعلق به بحث ازدواج جوانان است؟ این سهم تسهیلات ازداوج جوانان را بالاتر ببرید ،الان پیگیری های ما در این زمینه است برای جوانان جوان ما هم مشوق سنی گذاشتیم و هم مشوق در حوزه تضامین گذاشتیم که قرض الحسنه است.


 

اختصاص رقمی معادل 25 هزار میلیارد تومان در بحث تسهیلات اشتغال با اولویت محرومان و مستضعفان

قاضی زاده هاشمی به برنامه های مجلس در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: 25 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 در بحث تسهیلات اشتغال در نظر گرفتیم و در این میان محرومان و مستضعفان را در اولویت قرار دادیم، جوانانی هم که تحت پوشش کمیته امداد هستند، جوانان معلول و جوانانی که از خانواده‌های محروم که بنیاد مستضعفان آنها را پوشش می دهد و جوانانی هم که در روستاهای ما هستند برای پرهیز از حاشیه نشینی بنیاد برکت را تقویت کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال پایدار بر روی طرح ها کارهای دامپروری و دامداری در حوزه روستایی، کشت‌های روستایی و گلخانه‌های کوچک تا حوزه‌های خدمات عمومی هم تقسیم بندی صورت گرفته است، البته  این 25 هزار میلیارد تومان را به صورت عام در اختیار دستگاه ها قرار ندادیم، بلکه بر روی نرخ بیکاری تک تک استانها ابلاغ استانی صورت گرفته و نرخ بیکاری هراستان سنجیده شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه 1400، تصریح کرد: ممکن است جوانی در نقطه مرزی بگوید که مرکز استان ما این مبلغ را برای خودش برمیدارد جواب این جوان، خیر است زیرا ما برای آن شهرستانی که در دورترین نقطه کشور قرار دارد و نرخ بیکاری آن بعضاً بالای 30 درصد است در بودجه 1400 پیش بینی وام اشتغال را انجام دادیم.قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما شهری هم داریم که نرخ بیکاری اش در حدود 10 یا 15 درصد است و عدد تسهیلات ازدواج را بر اساس این ارقام تفکیک کرده و سهم استانی و شهرستانی آن را پیش بینی کرده ایم و بهدستگاه‌های توزیع کننده هم اشاره کردیم با این هدف که مجلس شورای اسلامی هدف گیری اش در سال 1400 رویکرد عدالت محور و محرومیت زایی و ایجاد اشتغال پایدار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: البته ما در سالهای گذشته شاهد بودیم که میگفتند وام اشتغال داده شده که قرار بود صرف دامداری شود صاحبش پراید خریده و با آن مشغول مسافرکشی شده است ما برای این همه ناظرینی گذاشتیم تا این 25 هزار میلیارد به هدف خود برسد و این هدف گیری ما قطعا تاثیر خود را در نرخ ازدواج نشان خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال مردمی مبنی بر عدم اجرای تضامین توسط برخی از بانک ها گفت: در سال 99 سقف کل اعتبارات قرض الحسنه‌مان 70 هزار میلیارد تومان در سیستم بانکی بود و امسال با توجه به حجم و رشد نقدینگی که ما در کشور شاهد بودیم بانک های ما به راحتی این توان را دارند که 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ارائه دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: زیرا درصدی که تسهیلات ازدواج جوانان میگیرند درصد بسیار کمی است و طبق آماری که سیستم بانکی درسال گذشته به ما ارائه کرده این عدد در بین 17 تا 20 هزار میلیارد تومان است اما باز افراد را پشت نوبت میگذارند.

قاضی زاده هاشمی افزود: ما دو اقدام انجام دادیم اول اینکه عدد سقف وام را افزایش دادیم و بعد هم تضامین را تسهیل را ساده تر کردیم البته برخی گزارشات رسیده است که بانکها بخش نامه هایشان با یکدیگر متفاوت است . این بخش نامه ها در نظام قانون گذاری ما براساس قانون بودجه 1400 باید واحد باشند. بانک مرکزی بر این اساس باید اقدام کند و اگر این کار را نکند الزامات قانونی را در برابر دستگاه های نظارتی درست انجام نداده است. در هر شهری جوانی اگر دچار چنین چالشی با سیستم بانکی شهر خود شد بهترین مسیر نماینده حوزه انتخابیه خودش است که ابتدا برروی سیستم بانکی شهرستانی و سپس استانی پیگیری کند.

قاضی زاده گفت: ما در بودجه 1400 کاملا شفاف و روشن حکم نوشتیم و این حکم لازم الاجراست و بهترین مسیر پیگیری از طریق نمایندگان خود در حوزه انتخابیه شان برای پیگیری تسهیل تسهیلات ازدواج جوانان است.

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

مجلس به دنبال تسهیل وام ازدواج/ میزان نرخ طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بسیار کم است / خبرگزاری خانه ملت


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها : 
صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :  
موضوع :
عنوان :  
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni