سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 فروردین 31 جمعه April 20, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1397/02/01 13:51

یک خطا و صد فرصت طلبی

 

 

 

 

 

رفتار اشتباه یک مامور گشت ارشاد، بهانه حمله به نیروی انتظامی را به دست حاشیه سازان داد  یک خطا و صد فرصت طلبی افکار عمومی از آغاز سال جدید با موضوعات مختلفی درگیر شده. از ماجرای بازار ارز که با تک نرخی اعلام شدن شفاهی اش رو به آرامی گرفت تا ماجرای بهمن ورمزیار و داستان پردازی دروغ درباره عفو او، فیلترینگ تلگرام و در نهایت خطای یک مامور گشت ارشاد که اکنون سر تیتر اکثر رسانه های مجازی است.

کلیپ برخورد یک مامور خاطی با دختری جوان که البته پس از ۹ روز منتشر شده با واکنش هایی مواجه بوده است. اما نخستین واکنش رسمی از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور مطرح شد که دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا امروز را صادر کرد.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا نیز با ابراز تاسف از وقوع این اقدام گفت: «اعلام می کنم که به هیچ وجه چنین رفتاری از سوی ماموران پلیس مورد تایید ناجا نیست.»  اما محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در کانال تلگرامی خود به حاکمیت چوب و چماق در ارشاد مردم طعنه زد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی نیز صفحه توئیتر خود نوشت: «انتشار کلیپ ... بیش از پیش ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی را به ما یادآوری کرد.» همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس و گروهی از هنرمندان نیز به این ماجرا واکنش نشان دادند.   البته واکنش ها به همین جا ختم نشد؛ عده ای این برخورد گشت ارشاد را  بر هم زننده امنیت اخلاقی تلقی کردند و عده ای دیگر مثل صادق زیبا کلام کتک زدن زنان در معابر عمومی را منافی حفظ شان زنان دانست.

عبدالله رمضان زاده نیز با سیاسی کردن ماجرا کتک زدن زنان این مرز و بوم را مایه شرمندگی دانست و از رهبری خواست تا فرمانده نیروی انتظامی و رییس جمهور و وزیر کشور را عزل کنند. نکته جالب تر این که رسانه های خارجی مثل گاردین، هاارتص صهیونیستی و برخی رسانه های عربی به نقل از مسیح علی نژاد به این موضع پرداختند.

این در حالی است که سید امیر سیاح تهیه کننده تلویزیون در صحت فیلم تشکیک وارد کرد و آن را قابل خدشه دانست. یامین پور هم با تحلیل رسانه ای ماجرا نوشت: معرکه مشکوکی راه می افتد، دوربین های روشن به مقدار لازم و از زاویه ای مناسب آنرا ثبت و ضبط کرده و همراه با هشتگ های از پیش آماده شده به فضای مجازی سرازیر می کنند.

برخی کاربران فضای مجازی نیز به طعنه، واکنش ها به این ماجرا را  باعث دلگرمی دانستند چرا که باعث شد از عارف تا احمد مازنی و رمضان زاده که به موضوعاتی مثل جنگ آب و بحران دلار ساکت بودند به حرف بیایند.

صورت مسئله را پاک نکنیم

اظهار نظرهای متعدد منتقدان به برخورد خشونت آمیز مامور ناجا یک روی سکه و فراهم ساختن بساط هنجار شکنی از سوی عده ای دیگر روی دیگر سکه این ماجراست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس ضمن بیان اینکه در جامعه ما مسئله عفاف و حجاب موضوع مهمی محسوب می شود و طبق قانون جمهوری اسلامی بدحجابی، خلاف قانون است در خصوص کلیپ انتشار یافته اخیر گشت ارشاد در فضای مجازی می گوید: باید با افراد خاطی برخورد قانونی شود اما براساس آنچه در این کلیپ مشاهد  می شود، طبق قانون دو جرم صورت گرفته؛ نخست بدحجابی که خلاف عفت عمومی جامعه می باشد و برخورد با آن صراحتاً در قانون مطرح شده و جرم دوم؛ رفتار غلط مامور نیروی انتظامی است که نسبت به آن نیز باید برخورد لازم صورت گیرد.

نصراله پژمانفر؛ با اشاره به اینکه هدف برخی افراد از انتشار این کلیپ سوء استفاده از اشتباه مامور نیروی انتظامی است تا بتوانند به واسطه آن اصل موضوع که برخورد با بدحجابی است را به انحراف بکشانند ادامه می دهد: رفتار اشتباه یک مامور نباید مانع از ادامه ماموریت آن دستگاه شود.

به عنوان نمونه اگر در دستگیری یک سارق برخوردی غلط صورت گیرد نمی توان صورت مسئله؛ که سرقت است را پاک کرد.

مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و بویژه بدحجابی به سه دهه قبل بر می گردد. در طی این مدت نهادهای مختلف فرهنگی و قضایی هر یک با تبیین اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی از برخورد با هنجار شکنان خبر داده اند؛ از تقاضای شورای عالی قضایی کشور برای برخورد فعال نیروی انتظامی و اجرایی با بدحجابی در فروردین ۶۸ گرفته تا دستور تنظیم راهکار شانزده گانه حجاب و عفاف در سال ۸۴، طرح امنیت اخلاقی در سال ۸۹ یا  شکلگیری گشت هایی همچون گشت جند الله، گشت ثارالله، گشت انصار، گشت ارشاد و ...

در این میان گاه در برخورد با هنجار شکنان ماموری نیز عنان اختیار از کف داده و با برخوردی قهر آمیز زمینه را برای سوء استفاده مخالفان فراهم ساخته است اما پرسش این است که برای مواجهه با مواردی اینچنین چه راهکار منطقی را باید اندیشید.

راهکار منطقی چیست؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص به ما می گوید: مسئله عفاف و حجاب از ارزش های جمهوری اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب است و در این زمینه هیچگونه خلاء قانونی ندارد، بنابراین برخورد با بدحجابی وظیفه نیروی انتظامی به عنوان واقف اجرایی و رسیدگی به پرونده  های مذکور بر عهده دستگاه قضایی است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی؛ ادامه می دهد: طبق قوانین جمهوری اسلامی رسیدگی به سوء رفتار یا سوء برخورد مأموران در برخورد مجرم نیز تعریف شده است.

وی می افزاید: نهادینه کردن حجاب و رعایت قانون ارزشی است که همواره نیازمند فرهنگ سازی از سوی نهادها و دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی است که باید به صورت مکرر تکرار شود.

به اعتقاد این نماینده مجلس آنچه به عنوان ضعف در برخورد با مسئله بدحجابی می توان مطرح کرد فقدان برخورد مناسب از سوی ضابطان قضایی (نیروی انتظامی) است.

لزوم تقویت نقش مردم

امیر محمود حریرچی، جامعه شناس هم از لزوم رعایت هنجارها در جامعه می گوید و معتقد است: این مردم هستند که مسؤولیت صیانت و شکل گیری هنجارها را برعهده داشته و در برابر رفتارهای متضاد با این شئون واکنش نشان می دهند. چرا که این رویه برخلاف خواسته های آن هاست و به خوبی می دانند که ترویج ناهنجاری ها می تواند به وضعیت زندگی آن ها آسیب بزند اما در عین حال نمی توان انتظار داشت تنها با صدور بخشنامه یا تصویب قوانین؛ هنجارهایی حاکم شده یا ضد هنجاری از جامعه برچیده شود.

از همین رو چنانچه بر این  رویه اصرار شود نه تنها نتیجه بخش نخواهد بود که           می تواند هزینه های را به جامعه تحمیل کند. در واقع سیاستگذاران برای صیانت از هنجارها باید به تقویت نقش مردم بیندیشند.  

این جامعه شناس تصریح می کند: دلیل بی اعتنایی عده ای به هنجارهای اجتماعی واکنش ها و برنامه ریزی های غیراصولی است. درحالی که سیستم مدیریت جامعه بر اساس رابطه متقابل مردم و مدیران شکل می گیرد. از این رو متولیان امر می توانند با رعایت حقوق شهروندان آن ها را مکلف به  پذیرش وظایف و مسؤولیت های خود کنند آن وقت مردم خود نقش حافظ ارزش ها و هنجارها را برعهده خواهند گرفت.

دکتر امان الله قرایی مقدم، آسیب شناس اجتماعی نیز دراین باره می گوید:  زنگ خطر ناهنجاری هایی که امروزه ما شاهد گسترش و تنوع آن ها هستیم در دهه های گذشته نواخته شده بود اما چندان جدی گرفته نشده است. از همین رو برنامه های بازدارنده نتوانسته نقش مؤثری داشته باشد درحالی که  اجرای سیاست ها و تصمیم گیری های حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تلاش های همه جانبه ای  است که متکی بر توجه به آموزش وفرهنگ سازی باشد.

این در شرایطی است که دستگاه های ذیربط در این مقوله چندان موفق عمل نکرده اند از این موارد می توان به نقش رسانه ملی اشاره کرد. چنانکه نتوانسته با برنامه های سازنده مخاطبان خود را جذب کنند. از همین رو افراد جامعه به خصوص جوانترها به سراغ شبکه های ماهواره ای رفته و ازسوی اینگونه منابع و با موضوعات سخیف و آسیب زا تغذیه می شوند. نکته دیگر اینکه آموزش های مؤثر و همسو با هنجارهای جامعه باید به طور مستمر و البته غیرمستقیم ارائه شود.  

وی ادامه می دهد: وقتی حادثه ای مانند ماجرای اخیر رخ می دهد اغلب به دستگاه انتظامی و عملکرد آن انتقاد می کنند درحالی که بارها در نشست ها، هم اندیشی ها و حتی اتفاقات شاهد بوده ایم که مدیران نیروی انتظامی بیش از سایر دستگاه ها بر فرهنگ سازی و مدارا توجه می کنند چرا که می دانند در مواجهه با هنجارشکنی ها راهکار مناسب تنها سیاست های سلبی نیست.  

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

یک خطا و صد فرصت طلبی / قدس آنلاین

الف / یک خطا و صد فرصت طلبی

یک خطا و صد فرصت طلبی / مگیتو

تبیان / یک خطا و صد فرصت طلبی

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni