سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 اردیبهشت 1 شنبه April 20, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1395/07/24 09:46

آیا شایعه استعفای علی جنتی حقیقت دارد؟

 تهران- ایرنا- دور تازه مذاکرات بین المللی برای حل بحران سوریه در لوزان سوییس و حضور ایران در این گفت وگوها امروز کانون توجه بسیاری از روزنامه ها قرار گرفت. افزایش همکاری بانک های جهانی با ایران و گمانه زنی درباره آینده فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر محورهای مهم روزنامه ها بود.

 


این گزارش به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز شنبه 24 مهر 1395 خورشیدی در حوزه های سیاسی و اقتصادی نگاهی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

** نقش محوری ایران در گفت وگوهای صلح سوریه
حضور ایران در چهارمین دور از گفت وگوهای صلح سوریه در لوزان سوییس از مهمترین محورهای خبری- تحلیلی روزنامه های امروز بود.
«ظریف در راه لوزان» عنوان گزارش «اعتماد» بود که در آن آمده است: پس از اعلام خبر عدم حضور ایران در این نشست، تماس های تلفنی با تهران از بروکسل و مسکو شدت گرفت. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ظرف 24 ساعت حداقل دو بار با محمد جواد ظریف تماس گرفت و هرچند که اخبار تلگرافی و رسمی به این جملات بسنده می کرد که دوطرف در خصوص سوریه با هم رایزنی کرده اند اما ناگفته پیدا بود که وزیر امور خارجه روسیه برای راضی کردن ایران به حضور در نشست لوزان تماس های مکرر با تهران را پیش می برد و همچنین حضور نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در تهران نیز در راستای همین مسیر متقاعد کردن ایران برای حضور بود. علاوه بر روس ها که به نوعی متحد ایران در پرونده سوریه هستند، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اصرار بر حضور ایران در نشست لوزان دارد.
در ادامه می خوانیم: موگرینی از معدود سیاستمداران اروپایی بود که از همان ابتدای حضور در پست مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید داشت که حل پرونده های منطقه ای را باید به بازیگران منطقه ای واگذار کرد. اتحادیه اروپا با تعمیق بحران در سوریه و پدیدار شدن نشانه های مشکل میان امریکا و روسیه تلاش می کند پس از پنج سال نقش پررنگ تری را بازی کند و قدرت های منطقه ای را حداقل پشت یک میز برای مذاکره بنشاند؛ برنامه ای که در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اجرایی شد و پاسخ مثبتی هم داد. در تمامی رایزنی های دو روز پیش ظریف، وی ضمن بیان مواضع اصولی کشورمان در مقابله همه جانبه با تروریسم و گروه های تروریستی، بر تحقق آتش بس انسانی فوری و پایدار و یافتن یک راه حل سیاسی فراگیر برای حل بحران سوریه تاکید کرد.
روزنامه «جمهوری اسلامی» از «دعوت از ایران برای حضور در مذاکرات سیاسی» خبر داد و نوشت: با تشدید حملات ضدتروریستی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست ها در حلب، غرب از مواضع تهدید آمیز خود عقب نشینی کرد و بلوف حمله نظامی به سوریه را پس گرفت. بدین ترتیب حامیان تروریسم ضمن اعلام بی فایده بودن حمله نظامی، به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه رو آورده اند. رئیس سابق ام آی6 اعلام کرد که زمان برای راه حل نظامی سپری شده و بایستی راه حل سیاسی مدنظر قرار گیرد.
این روزنامه افزود: در همین حال «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ضمن تماس تلفنی با دکتر ظریف همتای ایرانی خود خواستار حضور فعال ایران در حل و فصل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی شد. وزیر خارجه از این پیشنهاد استقبال کرد و بر آتش بس فوری و حل سیاسی و فراگیر در سوریه تاکید نمود.
روزنامه «خراسان» به نقل از «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: اکنون رایزنی هایی در سطح کشور های منطقه و فرامنطقه ای درباره سوریه در حال انجام است، امیدوارم با نگاه مثبت و سازنده و باتوجه به وضع ملت و آوارگان این کشور و خطر هایی که تحولاتش می تواند برای منطقه داشته باشد شاهد تفاهم و اجماع در برقراری آتش بس در این کشور باشیم. نباید اجازه داد دیگرانی از کشور های مختلف جهان که در پی منافع خود هستند صحنه سوریه را به مکانی برای آزمایش ها و مانور قدرت خود به منظور مطامعشان تبدیل کنند.
«اصغر زارعی» کارشناس مسایل خاورمیانه در گفت وگو با روزنامه «همدلی» بر لزوم حضور ایران در نشست لوزان تاکید کرد و افزود: در نشستی که حدود5 ماه پیش گروه حامیان سوریه تشکیل داد، ایران مواضع خود را به صورت شفاف بیان کرد و حتی تا حد زیادی مواضع ایران در قطعنامه ای که پس از آن به تصویب شورای امنیت رسید بازتاب داده شد. بنابراین من فکر می کنم حضور در لوزان به نفع ماست. چون تجربه موفقی از حضور در چنین نشست هایی داریم و وزارت امور خارجه و شخص وزیر با هوشمندی مواضع ایران را بیان می کند. از سوی دیگر حضور در این نشست حداقل سودش این است که با دیدگاه های طرف مقابل به صورت مستقیم و رودررو آشنا می شویم؛ به جای اینکه با نیروهای دست چندم و با واسطه این کار را انجام دهیم.
روزنامه «مردم سالاری» هم در گزارشی تحلیلی، «تغییر موازنه قدرت به نفع متحدان دمشق» را نتیجه چهارمین نشست سوریه پیش بینی کرد و اینچنین نگاشت: روسیه، ایران، حزب الله لبنان، چین، مصر، عراق و حتی جمهوری آذربایجان از جمله کشورهای تاثیر گذار بر آینده سوریه خواهند بود. با این وصف موزانه قدرت نقش آفرینان در سوریه تغییر خواهد کرد به طوریکه با اضافه شدن مصر و آذربایجان به جبهه متحدان دمشق موازنه قدرت به سمت آنها سنگینی می کند. اصلا بعید نیست به زودی شاهد تغییراتی مثبت در بحران سوریه باشیم.

** افزایش همکاری بانک های جهانی با ایران در پسابرجام
«علی طیب نیا» وزیر امور اقتصاد و دارایی بیستم مهرماه در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با «کریستین لاگارد» رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول دیدار و گفت و گو کرد. روزنامه های امروز، این دیدار را تلاشی برای افزایش همکاری بانک های جهانی با ایران عنوان کردند.
روزنامه «ایران» با اشاره به دیدار وزیر اقتصاد ایران با رییس صندوق بین المللی پول از «پیگیری شتاب همکاری بانک های جهان با ایران» خبر داد. در این گزارش می خوانیم: دیداری در این سطح در دو دهه گذشته سابقه نداشته و ناظران همین امر را نشانه مثبتی برای بهبود روابط بانکی و مالی ایران با بانک های معتبر بین المللی ارزیابی کرده اند. در این دیدار، رییس صندوق بین المللی پول درخصوص برنامه های صندوق برای آغاز دور جدیدی از همکاری ها با ایران خبر داد و تاکید کرد که درخصوص همکاری بانک های بزرگ با بانک های ایرانی مشکلات وجود دارد که من به سهم خودم تلاش می کنم با مقامات امریکایی رایزنی کرده تا این مشکلات مرتفع و روند همکاری های بیشتر ایران با نهادهای مالی بین المللی تسریع شود. ما در موضوع آموزش، انتقال تجربیات سایر کشورها و دانش فنی برنامه هایی برای همکاری با ایران داریم که ارائه خواهیم کرد.
روزنامه اقتصادی «تعادل» در گزارش «دیدار تاریخی پس از 2 دهه» آورد: در این جلسات ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون علل کندی رشد اقتصادی و طولانی بودن آن در اقتصاد جهانی، بر رفع محدودیت های بانکی و گسترش روابط کارگزاری بانکی تاکید شد. همچنین در جهت سرعت بخشیدن به افزایش رشد اقتصادی و گسترش شمولیت آن از طریق اتخاذ سیاست های ساختاری برای افزایش رشد بهره وری تولید و اتخاذ سیاست های پولی و مالی برای تحریک تقاضای کل، توصیه ها و تاکید لازم صورت گرفت.
این روزنامه ادامه داد: همچنین در حاشیه این اجلاس گفته شده بانک های اروپایی در فاینانس قراردادهای بویینگ و ایرباس با ایران حضور خواهند داشت. هیات های مختلفی از بانک های اروپا، هند و آسیا به ایران سفر خواهند کرد و تفاهمنامه های بسیاری برای گسترش همکاری بانکی با ایران در راه است به نحوی که فرانسه، هلند، نروژ و چین به دنبال گسترش ارتباط بانکی و خطوط اعتباری با بانک های ایران هستند.
«چمدان پر طیب نیا از اجلاس بانک جهانی» عنوان نخست روزنامه «تجارت» از نتیجه این دیدار بود.

** حاشیه سازی برای وزیر فرهنگ و ارشاد
شایعه استعفای «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبر داغ فضای رسانه ای در روزهای پایانی هفته گذشته بود. پای حاشیه های ادامه کار یا استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه های امروز نیز کشیده شد.

روزنامه «ابتکار» با طرح این پرسش که آیا شایعه استعفای علی جنتی حقیقت دارد؟ به سراغ این شایعه رفت. در این گزارش آمده است: واکنش ها به این مساله در روزهای تعطیل که روزنامه ها منتشر نشدند و در فضای مجازی میان برخی رسانه ها پررنگ شد اما نمایندگان مجلس هنوز نسبت به این مساله واکنشی نشان نداده اند. «سید احسان قاضی زاده هاشمی» نماینده سرخس و فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره به ابتکار گفت که فارغ از این که این شایعه درست یا غلط باشد، عملکرد آقای جنتی را مثبت ارزیابی نمی کنم و از جانب کمیسیون فرهنگی می توان گفت وزارت ارشاد کمترین تعامل را با مجموعه کمیسیون فرهنگی دارد. این عملکرد، مورد رضایت نهادهای فرهنگی، هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و حتی مورد رضایت چهره های مختلف فرهنگی نیست.


«وزارتِ وزیرکُش؟» عنوان سرمقاله «شرق» بود که در آن آمده است: اگر علی جنتی هم نتواند به سیاقِ برخی دیگر از وزرای ارشاد، تا آخرِ دوره چهارساله خود وزیر بماند، آینده «فرهنگ» بسیار مبهم تر خواهد شد. رئیس دولت اصلاحات، چندی پیش از ریاست جمهوری اش، مقامِ وزارت ارشاد را تا آخر دوره تاب نیاورد. صفارهرندی هم نتوانست تا آخر یک دوره سرِ کار خود بماند. مهاجرانی نیز سه سال بیشتر دوام نیاورد و سرانجام از سمتِ خود کناره گرفت.
در ادامه آمده است: مرور سردستی بر تاریخ وزارت فرهنگ و ارشاد چند دهه اخیر با تمرکز بر این شخصیت ها، نشان می دهد که این وزارتخانه کلیدی بیش از همه به محل برخورد جناح ها یا به بیان بهتر به محل تسویه حساب جناح های سیاسی با هم بدل شده است. انگار وزارتِ مستعجل ارشاد تقدیری جز استیضاح و استعفای ناگزیر وزرایش ندارد. جنتی نیز یکی از اهالی همین قافله است. قافله ای که معلوم نیست به چه دلیلی به مقصد نمی رسد و در میانه راه بازمی ماند.
«ایستادگی یا تسلیم؟» عنوان یادداشت «آرمان» بود. این روزنامه در یادداشت خود نگاشت: باید گفت که واقعیت تلخ آن است که با وجود حمایت مردمی دولت آقای روحانی و با وجود داشتن 19 میلیون رای، متاسفانه وزیر ارشاد دولت یازدهم هیچ گاه محکم در برابر تندروها نایستاد. هرگاه تندروها به برنامه های فرهنگی وهنری که از سوی وزرات ارشاد مدیریت می شد، حمله کردند آقای جنتی به جای ایستادگی ترجیح داد عقب نشینی کند و درحقیقت تسلیم شود. بنابراین نکته مهم این است که درباره فرد احتمالی جایگزین او تا چه میزان می خواهد در برابر فشارهای تندروها وخواسته هایشان ایستادگی کند؟ اگر ایستادگی او همانند عقب نشینی های گذشته باشد که تغییر محسوسی درعملکرد وزارت ارشاد به وجود نمی آید، اما شواهد و قرائن نشان می دهد که علی جنتی همچنان در این پست باقی است. لذا تا دیر نشده باید در برابر بی قانونی ها ایستادگی وبا قانون گریزان مقابله کند و طرحی نو دراندازد.
روزنامه «فرهیختگان» نیز گزینه های احتمالی جانشینی جنتی را بررسی کرد. در بررسی های این روزنامه آمده است: یکی از محتمل ترین گزینه ها که این روزها نامش زیاد به گوش می خورد، حسام الدین آشناست. خبرهای غیررسمی نشان می دهد مشاور فرهنگی روحانی احتمال دارد در صورتی که جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد رفتنی شود جای او بنشیند. از دیگر گزینه های مطرح شده عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد است. او پیش از این عضو هیات مدیره و هیات امنای منصوب مقام معظم رهبری در دفتر سازمان تبلیغات اسلامی، عضو شورای تدوین آثار مقام معظم رهبری، عضو هیات مدیره بنیاد پژوهش های اسلامی و... بوده است.
روزنامه «کار وکارگر» زیر عنوان «ماجرای یک شایعه» آورد: موضوع کنسرتها شاید یکی از مسائلی باشد که به نظر می رسد علی جنتی را در یک فشار دوسویه قرار داده است. از یکسو سبقه روحانیت خود وزیر ارشاد و پیوند معنوی او با حوزه در دو موضوع کنسرتهای مشهد و قم و پذیرفتن اینکه در این دو شهر کنسرت برگزار نشود و از یکسو نگاه رییس جمهور در خصوص برگزاری کنسرتها بر اساس قانون باعث شده است شایعه استعفای وی مطرح گردد .
در گزارش «جهان صنعت» می خوانیم: بدون تردید اولین دلیل علی جنتی در تصمیم به استعفا ناشی از دوگانگی رفتار در کارویژه های این وزارت بوده است. به عبارت دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد ایران هنگامی که علی جنتی سکاندار هدایتش بود، فاقد استقلال عمل بود. دومین دلیل برای تصمیم به استعفا، باید ناشی از مداخلات برخی ارگان ها در برنامه های این وزارت باشد؛ با توجه به شواهد و قرائن، این مداخلات بیشتر از سوی قوه قضاییه، گروه های فشار و خودسر، تشکل های محافظه کار و نیروی انتظامی بوده است.

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

ایرنا / نگاه سیاسی و اقتصادی روزنامه ها

فرارو / پایان جنتی؟!

جنوب نیوز / پایان جنتی؟!

راه امروز / فشار به وزیر ارشاد از بیرون یا داخل دولت است؟

رسای اندیشه / خبرهای غیر رسمی از قبول استعفای وزیر ارشاد حکایت دارد

مازند مجلس / خبرهای غیر رسمی از قبول استعفای وزیر ارشاد حکایت دارد

روز نو / خبرهای غیر رسمی از قبول استعفای وزیر ارشاد

رویش نیوز / استعفا یا برکناری آبرومندانه مهم‌ترین چالش علی جنتی

خلیج فارس / پایان جنتی؟!

ایران خبر / خداحافظی با جنتی؟!

هراز نیوز / پایان جنتی؟!

فردا نیوز / استعفا یا برکناری آبرومندانه مهم‌ترین چالش علی جنتی

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni