سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 فروردین 31 جمعه April 19, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1395/07/12 16:30

جامعه متدینین بدانند اولویت ما مفاهیم دینی و دفاع مقدس است

مراسم رونمایی از«دومین مجموعه آثار برگزیده سینمای مقاومت» صبح امروز (دوشنبه ۱۲ مهرماه) در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی در ابتدای این مراسم که اجرای آن را امیرحسین مدرس بر عهده داشت، از انسیه شاه‌حسینی دعوت شد تا چند کلمه‌ای راجع به سینمای دفاع مقدس صحبت کند، شاه حسینی گفت: اگر قرار باشد یک روز در سال جشن مقاومت برگزار کنیم، بهترین روز، عاشورا است. چه روزی بهتر از عاشورا که در آن جشن مقاومت را برگزار کنیم. عاشورا یعنی جشن مقاومت و پایداری. ایمان ما در این ماه طراوت پیداکرده و خوشحالم که هر ساله محرم باشکوه‌تر برگزار می‌شود و این شکوه نشان‌دهنده آن است که ایمان‌مان خشک و بی‌روح نشده است.

در ادامه امیرحسین مدرس بیان کرد: در بسته‌های آثار مقاومت که امروز رونمایی می‌شود ۲۲ فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در قالب ۴ دی وی دی، ۲ فیلم مستند و ۱۸ فیلم داستانی بلند وجود دارد که در مجموع شامل ۲۴ دی وی دی است.

در ادامه جواد اردکانی یکی دیگر از سینماگران عرصه دفاع مقدس ضمن تشکر از افرادی که این آثار را جمع آوری کرده‌اند، گفت: امیدوارم که با عرضه این بسته ها به نتیجه مطلوبی برسیم زیرا بخش بزرگی از جماعت مخاطب فیلم‌های دفاع مقدس به سینما نمی‌روند. رساندن این فیلم‌ها به مخاطبشاز ارزش زیادی برخوردار است. این فیلم‌ها از لحاظ موضوع ارزش زیادی دارندو حیف است که به دست مخاطبانش نرسند.

وی در ادامه ضمن یاد کردن از جواد شریفی راد گفت: به یاد جواد شریفی راد وتمام کسانی که جانشان را دادند تا این آثار زنده بماند افتادم. امیدوارم که با جمع آوری آثار دفاع مقدس به نتیجه مطلوبی برسیم تا زحمات این افراد ارج نهاده شود.

در ادامه این مراسم محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با تشکر از سازمان سینمایی و مؤسسه رسانه‌های تصویری گفت: پیش از این اولین بسته آثار مقاومت و دفاع مقدس را عرضه کردیم. زمانی که پیشنهاد عرضه بسته دوم را مطرح کردیم با استقبال موسسه رسانه‌های تصویری روبرو شدیم و این بسته به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی تهیه شده و امروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: چنین کارهایی در این ۳۰ سال در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس کمتر اتفاق افتاده و این جای تقدیر و تشکر دارد. از مشکلات اصلی سینمای انقلاب و دفاع مقدس بحث عرضه و تقاضا، نمایش و بازارهای بین‌المللی است. هنوز نتوانسته‌ایم وارد بازارهای هدفمند منطقه و کشورهای جهان اسلام شویم. بخشی از این مساله به مسائل داخلی و بخشی دیگر جریان کلی سینمای جهان است که در دست نظام سلطه قرار دارد. باید پذیرفت خیلی از پخش‌کننده‌های معتبر و سالن‌های سینمای دنیا در اختیار ما نیستند که برایشان برنامه‌ریزی شاخصی داشته باشیم.

خراعی ادامه داد: خیلی از منتقدین اظهار داشتند آثار ما قابل ارائه نیست، من این حرف را کاملا رد می‌کنم چون در ۴۷ هفته فیلم مقاومت که ما در خارج از مرزها برگزار کردیم به شدت از آثار ما استقبال شد. ما در عرضه آثارمان کم کاری کرده‌ایم. خیلی از کشورها سینمای ایران را دوست دارند و به شدت علاقه‌مند نشان داده که از فیلم‌های ایرانی استفاده کنند، این امر نیازمند یک برنامه‌ریزی بسیار وسیع به ویژه در حوزه دفاع مقدس است که باعث برون‌رفت از گرفتاری‌های اقتصادی سینمای ایران خواهد شد.

خزاعی اظهار کرد: من فکر می‌کنم این بسته در جهت گفتمان‌سازی سینمای انقلاب و مقاومت مهم است. دو سال پیش ما بسته اول را برای دوستان در سوریه فرستادیم که در زمانی که درگیر جنگ نبودند می‌دیدند و استفاده می‌کردند و جزو برنامه‌های جنبی آنها بود. این آثار کاربردهای بسیار زیادی دارد، رایزن‌های فرهنگی از آن‌ها استفاده کردند، کاربرد فرهنگی و آموزشی داشت و در جهت ترویج جریان مقاومت بسیار کارآمد بود که امیدوارم بتوانیم از این امر استفاده کرده، گروه هدفمان را شناسایی و برای آنها ارسال کنیم.
پس از آن محمد ابطحی مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری گفت: در اول ماه محرم هستیم و امیدوارم با شناخت امام حسین (ع)‌ بتوانیم راه خودمان را در حیات دنیوی و اخروی هموار کنیم. ما قرن‌هاست مجروح حادثه تاریخی کربلا هستیم. تقارن رونمایی از مجموعه آثار مقاومت با اول محرم تقارن مبارکی است. این رونمایی از تلاش هنرمندانی است که در این عرصه با زبان هنر و تصویر عشق ملتی را تصویر کشیدند. ملتی که با استفاده از قیام امام حسین (ع) برای برافراشته شدن پرچم مقاومت و پایداری تلاش کرده است.

وی افزود: امروز اگر معمار بزرگ انقلاب در میان ما نیست اما چشمان هنرمندان ما بازتر است. امروز چشم‌ها گشوده شده و رسالت ما دفاع از حریم مرزهای ایمانی‌مان است. امروز رسالت ما این است که این بلوغی که جوانان هنرمند ما به آن رسیده‌اند حفظ کنیم.. امیدواریم نسل جوان ما این بلوغ را حفظ و به نسل بعد با زبان تصویر ترجمه و منتقل کنند که در صورت انجام نشدن اینکار خسارت خواهیم دید.

در ادامه مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: خوشحالیم که در این ایام از بسته‌ای که مربوط به دفاع مقدس است، با تلاش موسسه رسانه‌های تصویری رونمایی می‌کنیم. این دومین باری است که چنین جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم،‌ بار اول دو سال پیش بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس و برکت آغاز جشنواره فیلم دفاع مقدس این رو نمایی انجام شد.

ایوبی ضمن خسته نباشید به خزاعی و سایر دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت، گفت: ما سعی کردیم در حد توان اندکمان وظیفه خود را انجام دهیم. البته نه به عنوان وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه‌ای که از دل برمی‌خیزد. همه دوستمان ما در بخش های مختلف سازمان سینمایی مسائل دینی و ارزشی را با عشق و علاقه و با جان و دل انجام می دهند.

وی افزود: باید خوشحال باشیم که دست سینمای ایران در عرصه مقاومت پر است. ما امسال ۷ فیلم امکان مینا، اروند، کربلا، جغرافیای تاریخ، سیانور، هیهات، انیمیشن ناسور و ابوزینب را در ماه محرم داشته‌ایم که فکر می‌کنم کارنامه قابل قبولی است و نکته مهم سفارشی نبودن این فیلم‌هاست.

وی ادامه داد: پرونده فیلم‌های سینمایی امسال نشان می‌دهد که علاوه بر مخاطب خوب که فضای سینما را بانشاط و پرانرژی کرده، فیلم‌های اجتماعی و دینی خوبی تولید شده است. باید قدر بدانیم و تقدیر کنیم از هنرمندانی که باعشق و علاقه و امکانات بسیار کم این فیلم‌ها را تولید کردند به گونه‌ای که ما به راحتی می‌توانیم تعدادی از آنها را به عنوان فیلم‌های مقاومت، فیلم‌های اجتماعی مثبت، فیلم‌های پر امید و فیلم‌های تحکیم بنیاد خانواده جدا کنیم و حتی برایشان جشنواره برگزار کنیم.

حجت الله ایوبی اظهار کرد: گاهی دوستان ما با بی اخلاقی‌هایی مواجه می‌شوند، کسانی که گزارشات بسیار منفی درباره تولیدات امسال دادند و تعدادی از متدینینی که بودنشان در کنارمان به ما کمک می‌کند و ما خودمان را از آنها می‌دانیم ناامید و دلزده می‌کنند و برایشان سوال ایجاد می‌کنند در حالی که ما چنین آثار ارزشمندی در تمام عرصه‌ها داریم. این را عرض کردم تا جامعه متدینین، علما، روحانیون، مراجع، بزرگان و کسانی که واقعا دلشان برای فرهنگ این مملکت می‌سوزد، بدانند که ما نیز اولویت اولمان مفاهیمی است که به مقاومت و یا دفاع مقدس مربوط می‌شود و کارنامه ما هم غیر از این را نشان نمی‌دهد. ان‌شاءالله در فرصت باقی‌مانده این دولت همه انرژی ها را روی هم می‌گذاریم تا این حرکتی که آغاز شده و رونقی که در نهضت تولید ایجاد شده ادامه پیدا کند.

وی افزود: همان‌گونه که می‌دانید در شبکه نمایش خانگی ۴۱ درصد مصرف آثار خارجی کم شده است و ۲۸۰ درصد مصرف داخلی یعنی خرید آثار نمایشی ایرانی بیشتر شده است. آیا این نامش مقاومت نیست؟‌ در دورانی که هالیوود همه دنیا را فتح می کند دیدن فیلم‌های خارجی در کشور ما کمتر شده است به دلیل اینکه تولیدات داخلی‌مان ارتقاء یافته و ارزشمند و مورد علاقه مردم است. ما باید قدر بدانیم و همه دست به دست هم دهیم تا سینمای دینی و مقاومت را هم از مهجوریت نجات دهیم.

ایوبی تصریح کرد: این روزها ساخت کار دینی سخت شده است، علاوه بر هزینه‌های بالا حاشیه‌های زیادی هم دارد. بارها گفته‌ام که ما نباید کاری کنیم که فیلمسازان دینی جرات نکنند وارد این عرصه شوند. باید اجازه خطا به انها بدهیم و اشتباهشان را تعمد تلقی نکنیم.سینما روایتگر تاریخ نیست. در سینما تخیل، قدرت خلاقانه کارگردان و هنرمند وجود دارد و نمی‌تواند عین تاریخ را بیان کند. بنا نیست مردم با دیدن فیلم‌های دینی و دفاع مقدسی با تاریخ دین و دفاع مقدس آشنا شوند. اگرکسی می‌خواهد تاریخ بدانند باید برود کتاب بخواند. سینما فقط می‌خواهد یک فضا را ترسیم کند و قرار نیست جزء به جزء فیلم با تاریخ مطابقت کند.

وی در ادامه گفت: باید دست به دست هم دهیم تا این آثار بیشتر تولید شوند و ما از گنجینه بزرگ دین، معرفت دینی و گنجینه بسیار بزرگ عاشورا بهره ببریم. عاشورا پرده‌ زیبایی از معرفت و انسانیت است؛در هر جا که درست معرفی شود همه به آن علاقه‌مند می‌شوند. زمانی که رایزن فرهنگی بودم هر سال تعزیه را به میدان‌های شهر پاریس می‌بردم و مخاطبان خارجی این پرده‌ها را می‌دیدند و علاقه‌مند می‌شدند. اگر صحنه‌های عاشورا درست معرفی شوند، هر انسانی که فطرت پاک دارد، عاشق اباعبدالله می‌شود، زیرا دین چیزی جز فطرت انسانی نیست. بنابراین اگر درست روایت کنیم حتما از این گنجینه‌هایی که در دین و دفاع مقدس داریم می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد:من به تمام موسسات دستور اکید برای حمایت همه جانبه از جشنواره فیلم مقاومت و جشنواره فیلم عمار را داده ام. جشنواره عمار را جشنواره رویش می‌دانم که می‌تواند به سینمای ایران کمک کند. با فضای دوستانه‌ای که بین بخش‌های مختلف سینما وجود دارد، همه سینما را سینمای دینی و سینمای مقاومت می‌دانیم و معتقدیم عطر دین و مقاومت و ارزش‌های دینی و ارزش‌های حسینی باید در تمام سینمای ایران جاری باشد. خیلی از فیلم‌هایی که به آنها ایراد می‌گیریم در کشورهای همسایه به شدت مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. حتی فیلمی که کمدی می‌دانیم علمای بسیاری از کشورها معتقدند که فیلمی دارای ارزش ها و مفاهیم دینی است. ما کمال طلب هستیم و ایرادهای زیادی می گیرم اما سینمای ایران حتی اجتماعی که گاهی به آنها تلخ می‌گوییم جزو سینمای پاک و شریف هستند.

در پایان این مراسم، توسط سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الله ایوبی، سید مصطفی ابطحی و محمد خزاعی از سینماگران عرصه مقاومت همچون انسیه شاه‌حسینی، سید سعید سیدزاده، نرگس آبیار، ابوذر پورمحمدی، علی غفاری، محسن علی‌اکبری، ابراهیم اصغری، جواد اردکانی، حسین قاسمی‌جامی، مهدی کریمی، علی ملاقلی‌پور به نمایندگی از زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و ابراهیم حاتمی کیا تقدیر شد.

رونمایی از «دومین مجموعه آثار برگزیده سینمای مقاومت» پایان‌بخش این مراسم بود.

 انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری/ جامعه متدینین بدانند اولویت ما مفاهیم دینی و دفاع مقدس است

سازمان سینمایی / جامعه متدینین بدانند اولویت ما مفاهیم دینی و دفاع مقدس است

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni