سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 فروردین 28 سه شنبه April 17, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1397/07/23 22:32

با حضور سید احسان قاضی‌زاده هاشمی صورت گرفت / رونمایی از اولین سامانه حقوقی ساخته شده به همت دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

اولین پیام رسان و اولین سامانه جامع حقوقی کشور به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی قم رونمایی شد تا برای شناساندن وکلای جوان و شناخته نشده فعالیت کند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از سامانه جامع حقوقی به نام یاری یاب ظهر امروز در سالن استاد فردی حوزه هنری و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.
 
سید احسان قاضی زاده هاشمی نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ان‌شاالله راه اندازی این سامانه بتواند برای آحاد مردم ایران موثر باشد، گفت: ما در عرصه حقوقی در مجلس شورای اسلامی هم فعالیت‌های مختلفی در عرصه توسعه و بست فضای مجازی، حوزه قانون‌گذاری در عرصه فضای مجازی، و یک نگاه توام با فرصت به حوزه فضای مجازی داشته‌ایم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در همین رابطه در مجلس و در صحن مجلس در مورد فضای مجازی و هم در کمیسیون‌ها بحث شد و کمیته ویژه فضای مجازی تشکیل شد و عرصه فراکسیونی هم در مجلس فعال است.

نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی افزود: من خودم را هم حقوقی می‌دانم و هم متعلق به جامعه حقوقدان‌ها و وکلا می‌دانم و هم قضات شریف کشورمان که در تنظیم و قاعده مندی و خاتمه بندی قانون ایفای نقش می‌کنند و ما امروز یکی از مهمترین نیازهایمان در جامعه احترام به قانون است و قانون‌پذیری و پرهیز از قانون گریزی در همه سطوح و احترام به قانون نیاز واقعی کشور برای همه اقشار است که نیازمند آموزش عمومی و نیازمند بست قانون در بحث عمومی است.

وی بیان داشت: ما هرچقدر در حوزه بست فرهنگ سازی و آموزش مردم در بحث مطالبات برحقشان و مطالبات حقوقی شان قدم برداریم موثر است و امیدواریم این سامانه بتواند ایفای نقش خوبی در کشور داشته باشد.
 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تکنولوژی نوین ارتباطی که در دنیا وجود دارد و جهان در بستر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش می‌رود و جهانی که شاید در دهه‌های آینده و شاید زودتر از دهه‌های آینده، ما این حجم گستره اینترنت را در همه جای دنیا در خشکی و اقیانوس و دریا و همه جا با بالن‌های اینترنتی بدون هر نوع محدودیت گذاری و سرعت‌های متنوع و متغییر طوری پیش برود که تمام انسان‌های روی کره زمین خودشان، هم فرستنده پیام و هم گیرنده پیام باشند.

نمایندهٔ مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دنیا و این فرستندگی و گیرندگی، تحولات زیادی در عرصه رسانه به وجود می‌آورد که هم در حوزه خدمات اجتماعی و هم در حوزه تحولات اقتصادی وجود دارد و در عرصه منابع پولی و بانکی در عرصه‌های مختلف تحول آفرین است.

وی با بیان اینکه ما در مجلس در مبحث بازنشستگان که بسیار جدی است، یک آمار دقیق و واقعی از میزان آمار‌های دستگاه‌ها و هم پوشانی بین دستگاه‌ها نداریم یعنی اگر بخواهیم جمع بندی کنیم باید برویم دانه دانه گروه‌هایی را بگذاریم رصد کنند و سامانه‌ی رصد بگذاریم و تمام کارکنان و پرسنل اداری دستگاه‌ها را جداجدا بسیج کنیم و متحد کنیم که اطلاعات دقیق و واقعی و شفاف به ما ارایه شود و یا همین سامانه دستمزد و حقوق که موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم است، ناشی از اینکه ما یک سامانه فراگیر در بین همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها نداریم و این خودش یک پایه شفافیت است که اصولا محرمانه تلقی نمی‌شود، اما ما خودمان این‌ها را به مردم، افکار عمومی و جامعه گزارش ندادیم و نگفتیم و این خودش بحثی را در مجلس تحت عنوان نمایندگان طرفدار شفافیت و موسسات به وجود آورده است.

قاضی زاده هاشمی: نتیجه ترکیب آموزش حوزه حقوق و توسعه فضای مجازی می‌شود همین سامانه‌ای که جوانان راه اندازی کردند

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یک پایه شفافیت حوزه فضای مجازی است، یک پایه شفافیت حوزه فناوری اطلاعات است و من فکر می‌کنم نتیجه ترکیب آموزش حوزه حقوق و توسعه فضای مجازی می‌شود همین سامانه‌ای که جوانان راه اندازی کردند و ماهم در قالب فراکسیون جوانان مجلس از حرکت‌های نو و تحولات نو که منشا آن جوانان هستند حمایت می‌کنیم.
 
راه‌اندازی سامانه یاری یاب به حل پرونده‌های قضایی و تحقق دادرسی عادلانه کمک می‌کند

عسگری مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار نیز در این مراسم به توضیحاتی در خصوص این سامانه حقوقی پرداخت و گفت: این سامانه اولین پیام رسان و اولین سامانه جامع حقوقی که در حوزه حقوقی به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.

عسگری با بیان اینکه اگر بخواهم یک تعریف از بحث سامانه برای دوستان داشته باشم، افزود: سامانه‌ای که با همکاری دوستان و وکلا و روسای حوزه فناوری اطلاعات طراحی شده است؛ این سامانه طوری برنامه ریزی شده تا مردمی که مشکل حقوقی دارند را به وکلا، کارشناسان و همراهان خودشان ارتباط دهد و در نهایت به حل پرونده‌های قضایی و تحقق دادرسی عادلانه کمک کند.

مدیر مرکز حقوقی صلح پایدار با اشاره به اینکه ما دربحث سامانه یاری یاب توانستیم با جذب وکلا و کارشناسان حقوقی گام مهمی را در این زمینه حقوقی برداریم، تصریح کرد: نگاه ما مشاور محور است. در تمام کشور‌ها آسیب شناسی شده، پزشک خانواده داریم در جمهوری اسلامی نیز پزشک خانواده داریم و یکی از مسائل مهمی که در کشور داریم هر ایرانی باید یک وکیل داشته باشد. شعار ما در یاری یاب هر ایرانی یک وکیل است.
 
رونمایی از اولین سامانه حقوقی ساخته شده به همت بچه‌های بسیح دانشگاه صنعتی قم/ یاری‌یاب نمونه جهانی ندارد
وی اظهار داشت: ما این شعار را نهادینه کردیم. نهادینه این شعار از جایی شروع شد که ما گفتیم باید همه ایرانیان دسترسی به خدمات حقوقی داشته باشند. ما امروزه بیش از ۱۷ میلیون پرونده در دستگاه قضایی داریم که وقت دادگستری رو می‌گیرد و اکثر این پرونده‌هایی که تشکیل شده منجر به حکم نشده و صرفا وقت دستگاه قضایی رو گرفته است و ما یکی از اهدافمان این است که مردم با مراجعه به کارشناس؛ فرهنگ کارشناس محوری و مشاوره گرفتن جا بیفتد و به نوعی مردم با مراجعه به وکیل و مشاور فصل خصومت کنند، زیرا فصل خصومت یکی از وظایف حقوقدان‌ها است.

عسگری در پایان متذکر شد: ما بستری را که برای این پروژه تعریف کردیم به حمدلله در جمهوری اسلامی؛ در تمامی شهر‌ها و روستا‌های ما اینترنت است و گوشی موبایل جزء لاینفک زندگی مردم است. بستری در این زمینه it تعریف کردیم که حتی آحاد مردم به صورت راحت و آسان از این سامانه استفاده کنند و دسترسی آسانی به مشاورین و وکلای خودشان داشته باشند.
 
دفتر کاری را به عنوان یک پیام رسان حقوقی در اختیار وکلا قرار می‌دهیم
محمد احسان عذییری صاحب امتیاز، موسس و بنیانگذار سامانه یاری یاب با اشاره به راه اندازی این سامانه حقوقی توسط بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم نیز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: یاری یاب برگ‌های ارتباطی بین حقوقدان‌ها و مردم عادی است.

عذییری با بیان اینکه فعلا برای وکلا برنامه داریم و با کارشناسان دادگستری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز صحبتی داشته‌ایم تا این عزیزان هم در سامانه باشند و ما چشم انداز بزرگی برای سامانه یاری یاب داریم.

صاحب امتیاز سامانه یاری یاب ادامه داد: وکلا بعد از ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود در سامانه یک دفتر کار آنلاین بهشون دریافت می‌کنند؛ این دفتر کار مکمل کار دفتر سنتی است و هیچ محدودیتی ندارد و ما با توجه به حضور اساتید محترمی مثل بهمن کشاورز ریاست کانون وکلا از نظرایشان استفاده کردیم تا سامانه را حدالمقدور مثبت بسازیم و تا جایی که امکان دارد محدودیتی برای وکلا و مردم نداشته باشیم و درگیر فرآیند پرونده نشویم.

وی با اشاره به اینکه دفتر کار را به عنوان یک پیام رسان حقوقی در اختیار وکلا قرار می‌دهیم و وکلایی که دارای پروانه وکالت هستند می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون ۱۳۳ وکیل در سامانه یاری یاب ثبت نام کرده‌اند و برای شروع کار و امروز این سامانه رونمایی شده و قطعا وکلای ثبت نامی در سامانه بیشتر خواهند شد.
 

عذییری بیان داشت: موکلین می‌توانند به این دفتر کار‌های آنلاین مراجعه کنند و فرآیند سوال پرسیدن و قرارداد بستن در اختیار وکیل است و هرطور که بخواهند می‌توانند مدیریت کنند.

صاحب امتیاز سامانه یاری یاب با اشاره به دغدغه وکلای مسن و پیشکسوت که نگران هستند این سامانه چگونه خواهد شد، گفت: یاری یاب مثل بعضی از سامانه‌هایی که سیستم سنتی را حذف می‌کنند نیست. ما سیستم سنتی را کاملا حفظ می‌کنیم و تکمیل کننده این فرآیند هستیم. شان وکلا باید حتما رعایت شود و مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نباید باشد. ما برای یاری دادن به دفتر وکلای جوانی که هیچ کسی آن‌ها را نمی‌شناسد تبلیغ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰ هزار وکیل در سطح کشور داریم و این ۵۰ هزار وکیل قطع به یقین به بزرگی استان تنها عده‌ای از آن‌ها شناخته شده هستند، افزود: خیلی‌ها شناخته شده نیستند و متاسفانه عده‌ای سودجو که وکیل هم نیستند به عنوان وکیل می‌آیند جلو. این سامانه با الزام به موضوع وکلایی را می‌پذیرد که دارای پروانه وکالت باشند.

عذییری تصریح کرد: چشم انداز ما برای این سامانه این است که مراکز بیمه، پلیس راهنمایی رانندگی و کارشناسان را هم اضافه کنیم که یک مجموعه بی نظیر خواهد شد. یاری یاب اولین نسل سامانه حقوقی است و مشابه ندارد و با توجه به اینکه حقوق ما با حقوق بین الملل خیلی تفاوت دارد به نوبه خودش در نمونه جهانی تک است.

انتهای پیام/

آیینه رسانه ها :

خبرگزاری دانشجو / رونمایی از اولین سامانه حقوقی ساخته شده به همت دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
خبر قم / رونمایی از اولین سامانه حقوقی ساخته شده به همت بچه‌های بسیج دانشگاه صنعتی قم

پول بانک / مراسم رونمایی از سامانه جامع حقوقی یاری یاب

کافه دانش / باید همه ایرانیان دسترسی به خدمات حقوقی داشته باشند

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :  
پست الکترونیکی :  
موضوع :
عنوان :  
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni