سایت سید احسان قاضی زاده هاشمی - پایگاه اطلاع رسانی سید احسان قاضی زاده هاشمی - سید احسان قاضی زاده هاشمی
پیوندها
رهبری مشرق نیوز فارس نیوز تسنیم نیوز مهرنیوز رجانیوز صراط نیوز مشرق نیوز تابناک خبرآنلاین
تقویم رویدادها
1403 اردیبهشت 5 چهارشنبه April 24, 2024
تصاویر منتخب
مجلس شورای اسلامی
مرکز پژوهشهای مجلس
مرکز پژوهشهای مجلس
معرفی اعضا
شورای نظارت بر صدا و سیما
ثبت درخواست دیدار حضوری
پخش زنده شبکه های سیما
پخش زنده شبکه های رادیو
طرح ها و لوایح امضا شده
حوزه انتخابیه : خراسان رضوی (سرخس،فریمان،بخشهای احمد آباد و رضویه)

عضویت در کمیسیون

سال اول : عضو کمیسیون فرهنگی

تعداد طرح و لوایح امضاء شده نشانگر عملکرد نمایندگان محترم نبوده و معیار سنجش فعالیت آنان نمی باشد.

طرح / لایحه امضا شده توسط "آقای سید احسان قاضی زاده هاشمی"

لیست کامل طرح ها و لوایح امضا شده توسط ​سید احسان قاضی زاده هاشمی           ( کلیک کنید )

اخبار
1395/07/24 17:14

قاضی‌زاده : جنتی باید سال 93 وزارت ارشاد را ترک می‌کرد

قاضی‌زاده: جنتی باید سال 93 وزارت ارشاد را ترک می‌کرد

 

 

 

 

 

از زمان مطرح شدن نام علی جنتی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت خانه‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حواشی و مسائل مختلفی تا به امروز با او عجین شدند تا این مدعا ثابت گردد که شاید مسائل فرهنگی دغدغه‌ی مسئولان و سیاستمداران نیست؛ اما حساسیت‌ها بر روی وزیر آن شدیداً بالاست.
 
وزرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که حتی در لفظ هم عموماً آن را «وزارت ارشاد» می‌خوانیم و فرهنگش را فاکتور می‌گیریم؛ برخلاف نام و حدود مسئولیت‌های پیش بینی شده برای آن؛ همواره تا آنجایی درگیر مسائل سیاسی است که شاید تنها وزارت امور خارجه را بالا دست خود می‌بیند.
سیاسی بودن و یا نبودن یک وزارت خانه به خودی خود نه بد است و نه خوب؛ نکته‌ای که تأثر برانگیز است سیاست زدگی این وزارت خانه است که وزاری آن عموماً یا شخصاً وارد دعواها و حواشی سیاسی شده‌اند و یا آن‌ها را به این سمت سوق داده‌اند. این مسئله موجب شده تا در دوره‌های مختلف؛ همواره وزرای ارشاد در کارزار مسائل سیاسی فعال‌تر از حوزه کاری خود باشند و بدین ترتیب یکی از علل اصلی نابسامانی وضعیت فرهنگ کشور؛ سیاست زدگی این وزارت خانه تلقی شود.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی؛ که به واسطه‌ی سابقه‌ی شخصی وی و حامیانی که پشت سر او وجود دارند؛ وزرات ارشاد یکی از چالشی‌ترین دوران فعالیت خود را به خود دیده است.

علی جنتی در دوران وزارت خود فارغ از عملکردی که از خود نشان داده است؛ همواره با جریان‌های مختلفی مواجه بوده که هریک از آنها در صورت وجود سیاستی مغایر با خواسته‌هایشان؛ شخص او را مورد حمله و هجمه قرار داده‌اند. تفاوت مخالفان او با ادوار گذشته در این است؛ که یکی از جریان هایی که او گاه و بی گاه مقابل خود می‌بیند، یکی از حامیان اصلی دولت یازدهم است. اصلاح طلبان با سهم خواهی و مطالبه نمودن خواسته‌های خود تقریباً همان فشاری را به جنتی آورده‌اند که منتقدان وی می‌آوردند.

دوره ریاست جنتی در مقاطع مختلف با بزنگاه‌های حساس و مهمی روبرو شد و فشاری شدیدی را از سوی منتقدان و اصلاح طلبان به خود دید. شاید اگر علی جنتی فرزند یکی از بزرگان نظام نبود؛ هجمه‌ها علیه او خیلی شدیدتر و تندتر بود.

شاید اصلی‌ترین حواشی که در دوران ریاست علی جنتی بر متن کار او سوار شدند؛ موضوع برگزاری کنسرت در شهرهای قم و مشهد بود. این موضوع موجب شد تا جنتی از یک سوی خود را زیر فشار انتقاد مراجع تقلید و شخصیت‌های دینی کشور ببیند و از سوی دیگر خواست اصلاح طلبان مبنی بر مقابله با این اعتراضات را پیش رو داشته باشد.

اعتراضات و نارضایتی‌ها پس از ماجرای برگزاری کنسرت در شهر قم حتی بعد از استعفای مدیرکل فرهنگ و ارشاد این شهر خاتمه نیافت و موجب شد تا اتفاقات جدی‌تری نیز محتمل باشد. حتی در همان روزهای اعتراض اشخاص مختلف؛ آیت الله یزدی خواستار تذکر روحانی به جنتی شده بود که نشان دهنده‌ی میزان نارضایتی از او در میان برخی از چهره‌ها بود.

این روزها زمزمه‌ی استعفای جنتی از تصدی گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار به گوش می‌رسد و تا به حال تأیید و یا تکذیب صریحی نیز در پاسخ به آن داده نشده است. این موضوع تا آنجایی پیش رفته که پیش از استعفای وی؛ گمانه زنی‌ها برای افراد جایگزین او شنیده می‌شود.
پایگاه خبری الف برای اطلاع از صحت شایعه‌های پیرامون استعفای جنتی در رسانه‌ها؛ اقدام به کسب اطلاع از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و واکنش آنها به این اتفاق احتمالی نمود که از میان اعضای کمیسیون تنها سید احسان قاضی زاده پاسخگوی ما بود.
 
قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با الف: جنتی باید سال 93 وزارت فرهنگ و ارشاد را ترک می‌کرد/ ایشان موجب نارضایتی اهالی رسانه و مراجع شده‌اند
 
 سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در خصوص استعفای علی جنتی هنوز بحثی در کمیسیون فرهنگی مجلس صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد که این موضوع شایعه‌ای باشد که در رسانه‌ها مطرح شده است.

 وی در خصوص عملکرد وزیر ارشاد تصریح کرد: اما در مورد عملکرد آقای جنتی باید گفت که ایشان از ابتدای دولت یازدهم عملکرد خوبی نداشتند که این موضوع قابل تأیید اهالی رسانه و فرهنگ و هنر و همچنین علما و مراجع است و این اعتراضات به همان اوایل پست ایشان در وزارت  فرهنگ و ارشاد برمی گردد.

 قاضی زاده هاشمی افزود: دوران ایشان، دوره‌ای پر چالش بود و در سه نمایشگاه بین المللی کتاب که برگزار شد، رهبر معظم انقلاب تنها یک دوره از نمایشگاه بازدید کردند و این نارضایتی بسیار فراگیر است به طوری که یکی از کارگردان‌های شاخص سینما آقای مجید مجیدی نیز اینطوری مطرح کردند که کاش ایشان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نبودند.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد که این شایعات رفتن وی از وزارت ارشاد اهداف انتخاباتی داشته باشد که نباید به آن اعتماد کرد و کاش ایشان به جای اینکه الان بروند، همان سال 93 بعد از اتفاقات پر چالش پست خود را ترک می‌کردند.


به گزارش الف، علی جنتی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها عنوان کرده بود که به‌هیچ‌وجه قصد عقب‌نشینی ندارد؛ اما بااین‌وجود تکذیبیه استعفا به قوت خود باقی ماند و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری به نحوی بر روی آن صحه گذاشت.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در واکنش به برخی اظهارات مطرح‌شده مبنی بر استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و تقدیم آن به رئیس‌جمهور گفت: من این مسئله را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب. وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده است متن استعفای آقای جنتی به روی میز رئیس‌جمهور گذاشته شده است، اظهار داشت: قطعاً اگر چنین باشد با شروع هفته به این موضوع رسیدگی می‌شود و رئیس‌جمهور نیز به‌تازگی از سفر بازگشته است. مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در خصوص احتمال جایگزینی‌اش به‌جای علی جنتی نیز گفت:‌ این موضوع را هم نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب.

همان طور که پیش‌تر هم گفته شد یکی از اهرم‌های فشار بر روی جنتی؛ جریان و اشخاص اصلاح‌طلب هستند و در مورد موضوع استعفا برخی از آنان نیز از خود واکنش نشان دادند.

عبدالله رمضان زاده در پست اینستاگرامی خود مطلبی مهم را درج کرد که اگر آقای روحانی به آن توجه نکند، دولت را با چالش‌های دیگری در آینده مواجه کند. رمضان زاده گفته است که آقای روحانی نباید اشتباه هاشمی در قبول استعفای رییس دولت اصلاحات در مورد جنتی را تکرار کند. وی همچنین گفته که روحانی باید در مقابل متحجرین بایستد و از تکرار آن اشتباه خودداری کند.
 
علی جنتی سیاست مدیریتی خود در وزارت ارشاد را فراجناحی عنوان کرده بود و در این زمینه سعی نمود تا تصمیماتی اتخاذ کند که ضمن مورد پذیرش بودن از سوی عموم؛ نظر مثبت منتقدان و اصلاح‌طلبان را نیز جلب نماید.
 
 دوران مدیریت جنتی با حواشی و موارد جنجالی و پر سر و صدایی همراه بوده که وقوع هر یک از آنها موجب خرسندی و نارضایتی جریان‌های مذکور شده است. اگر بخواهیم به‌صورت فهرست‌وار به مسائل مهم و خبرساز در دوران جنتی بپردازیم می‌توان: بحث انتقال جنازه اعضای گروه سگ‌های زرد (گروه موسیقی خارج نشین) به ایران وخاک سپاری آنها،ممیزی کتاب، تک خوانی بانوان در مراسم خانه فرهنگ ایران، لغو کنسرت‌ها، سفر در سکوت «علی مرادخانی» معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تیمی از مسئولان این معاونت به آمریکا، اپرای پرسر و صدای عاشورا، سرقت مجسمه 350 کیلویی هم از مجموعه معاونت هنری، خروج بخش مهمی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر از کشور و نمایش‌ آن در کشورهای آلمان و ایتالیا و موارد دیگری اشاره نمود.
 
مرور هر یک از موارد جنجالی در دوره مدیریت جنتی و نوع مواجهه جریان‌های مختلف با آنها؛ به خوبی موید این است علی جنتی با پرداختن به مسائل متفاوت و در مقاطع مختلف؛ مخالفانی را برای خود ایجاد کرده است و این روزها که شایعه‌ی استعفای او در رسانه‌ها به گوش می‌رسد؛ حتی مدیران دولت یازدهم هم در حمایت از او مطلبی را عنوان نمی‌کنند.
 

رحمانی فضلی: استعفای آقای جنتی را از تیتر روزنامه‌ها مطلع شدم
 
رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر استعفای علی جنتی وزیر ارشاد و اینکه آیا وی تا پایان دولت یازدهم در کابینه حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: در جریان این موضوع نیستم. بنده تیتر روزنامه‌ها را وقتی دیدم از این موضوع مطلع شدم.
 
وی افزود: با آقای جنتی رفاقت دوری داشتم و با هم محشور نبودیم. البته در دولت همسایه هستیم و ایشان در کنار بنده می‌نشینند. این را بگویم که آقای جنتی واقعا متدین، مأخوذ به حیا و جدی در کار است و مواضع‌شان نیز مواضع بسیار خوبی است.
 
وزیر کشور تصریح کرد: نمی‌دانم که آیا ایشان استعفا داده‌اند یا خیر. البته قطعا فردا در هیأت دولت این موضوع مطرح می‌شود. وی بیان کرد: امیدوارم دولت از خدمات ایشان کماکان بهره‌مند شود.
 
تکذیب به کارگیری جنتی در وزارت کشور
 
سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با نسیم در خصوص انتخاب علی جنتی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: من این موضوع را از شما می شنوم و تا به حال در خصوص انتخاب اقای جنتی صحبتی در وزارت کشور نشده است.

مهدی محمدی : دولت به خود زنی رو آورده است

این تحلیلگر سیاسی در مطلبی نوشت:
خبر آمده که وزیر ارشاد استعفا داده است. اگر راست باشد معنایی جز این ندارد که دولت زیر فشار اقتصادی و ناتوان از ایجاد هرنوع گشایش به "انتحار" روی آورده است. در نامه اعمال آقای علی جنتی خواهند نوشت او "شهید کنسرت" بوده است.

قضاوت درباره آخرت ایشان در حد و اندازه بنده نیست اما به یقین می توان گفت این خودزنی، سودی به حال دنیای ایشان و دولت آقای روحانی نخواهد کرد. در آخرین نظرسنجی ها موضوعاتی نظیر کنسرت به مرتبه "حاشیه خطا"ی پیمایش سقوط کرده در حالی که نمودار بیکاری کم مانده سقف پیمایش را سوراخ کند!

همچنان همان نتیجه گیری سابق، صادق است: ملت خیالشان راحت باشد؛ این دولت هرکاری خواهد کرد تا بدون اینکه کاری برای مردم کرده باشد، رای بیاورد.

 انتهای پیام/

 

آیینه رسانه ها :

الف / جنتی باید سال 93 وزارت ارشاد را ترک می‌کرد

تایباد خبر /  جنتی باید سال 93 وزارت ارشاد را ترک می‌کرد

باز خبر / جنتی باید سال ۹۳ وزارت ارشاد را ترک می‌کرد

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

صندوق نظرات

این قسمت صرفا جهت ارسال نظرات مخاطبان گرامی می باشد .

نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
موضوع :
عنوان :
متن :

Where you can buy Louis Vuitton Replica : How To Generate An A Handbag Collection Handbags (or purses) are a necessary accessory for pregnant women. It is used to store all types of stuffs including hair brushes, wallets, cell phones and etc. There are many types of handbags including size, styles, brand name, and color. However, high quality of the handbag and print varies from company to company. An individual are know one who did this before, consuming consult your man on what company to utilize for creating a customized ladies handbag. Wherever possible always succeed hard for that opportunist intruder. Many handbag thefts occur when passing motorists snatch them through arms of pedestrians, so eliminate this prospect altogether by simply wearing your handbag on the other hand shoulder, a simple yet effective safety lesson! Many women own really one or two "staple" handbags, that use everyday and pair with most outfits. What's more, nearly these handbags end up being neutral in colour - for example, browns, nudes, or plain dark-colored. However, choosing a handbag to mesh with most "looks" does not mean it has to be mundane. Opt for an unique style, while sticking with a neutral colour, and you'll still be in a very position spice up any dress and bag. Alternatively, kick it up a notch by deciding on a handbag with metallic or subtle print detailing. If an individual might be a woman that in order to be wearing the latest in fashion then red handbags are for your corporation. You only desire to look in the celebrity magazine for a few minutes to notice that a red bag is quite popular right now. Red is fashion and a red purse will have your friends jealous and asking you where you found the site. A red bag can be a great fashion accessory and may never always turn heads when you are wearing it. There are even websites that offer design and preview feature for one to really personalize your laptop bag. With this feature, you can experiment with elements, including colors by altering the background color, the positioning of the picture in addition to way the photo had in mind is attached to the bags. It is very that purchase a designer purse from an authorized seller. In case the seller isn't authorized, a straightforward high possibility that the designer handbags he is selling are fake. So as to avoid getting cheated, you should visit a founded handbag organize. cheap imitation handbags, white handbags, affordable handbags
fake louis vuitton belt LOUIS VUITTON sunglasses replica replica Louis Vuitton supreme Backpack louis vuitton artsy replica louis vuitton messenger bag replica louis vuitton duffle bag replica Replica Louis Vuitton sunglasses louis vuitton neverfull replica fake louis vuitton crossbody louis vuitton messenger bag replica louis vuitton backpack replica fake louis vuitton backpack louis vuitton fake fake louis vuitton tas kopen louis vuitton nep tas kopen louis vuitton outlet nederland copie louis vuitton replique Sac Louis Vuitton Sac louis vuitton pas cher chine imitaciones louis vuitton espana bolsos louis vuitton outlet louis vuitton outlet espana borse false louis vuitton napoli imitazioni louis vuitton borse louis vuitton imitazioni perfette online zaino louis vuitton falso borse louis vuitton false borsa louis vuitton replica imitazioni louis vuitton taschen aus der türkei online kaufen Louis Vuitton China online Shop louis vuitton imitate kaufen louis vuitton imitate kaufen Louis Vuitton replica louis vuitton tasche gefälscht kaufen gucci replica fake dior saddle bag Replica Fendi Backpacks replica goyard replique sac hermes replique sac ysl Sac chanel pas cher chine handbags replica Australia cheap hermes bags from china chanel replica Hermes replica uk chanel imitazioni perfette knock off chanel bags imitazioni borse gucci gucci imitazioni borse gucci imitazioni imitazioni dior imitazioni borse dior fake gucci bags sac gucci pas cher chine dior tasche replica imitazioni hermes gucci belt replica hermes imitazioni